Kapitel 3 - WHAT ?


~ Isabelle's prespektiv ~

* there's a fire starting in my heart*

Jag måste ha somnat igår kväll när jag låg och tänkte för jag vaknade av att det ringde, ooh juste det ringer. Jag reste mig snabbt upp ifrån sängen och slängde mig över nattygsbordet och tog tag i mobilen och tryckte sedan på den gröna knappen.


- Ah det är Isabelle ! jag mumlade lite när jag svarade i telefonen för jag var jätte trött jag förstod inte exakt varför, för jag la mig ju ganska tidigt igår eller ja jag la mig inte utan jag somnade.


- Hej Isabelle det är Carin. Carin? varför ringer hon nu hon ska inte ringa förens om fyra dagar för det är ju då vi ska flytta då ? Säg inte att det är ändrade planer.


- Åh hej Carin. Jag ber till gud att hon inte kommer säga att det är ändrade planer och snälla låt det gå i uppfyllelse för jag vill inte lämna stockholm än.


- Jo du kanske undrar varför jag ringer och det är såhär att Isabelle det är ändrade planer. FAN! varför var hon tvungen att säga dom orden.


- Va? Varför?. Jag hoppas att hon har en bra orsak att jag måste åka till L.A tidigare, för om hon inte har det så tänker jag inte lämna sverige än för jag vill ju säga hej då till mina älskade svenska fans först för dom betyder otroligt mycket för mig.


- Du har blivit vald till en film som du ska spela, du är själva huvudrollen med en annan kille då. Vafan snackar hon om jag vill inte vara med i någon film och om jag skulle blivit vald till det skulle dom väll ändå ringa mig först eller skulle dom inte det?


- Men va dom måste väll ringa mig först? Okej nu är jag verkligen förvirrad jag menar kan inte det vänta fyra dagar till, tills jag kommer till L.A iallafall.


- Jo men nu ringde dom mig först för att kolla så snälla säg att du säger ja för vi måste snacka mer om din tuné också och jag har en fråga skulle du vilja träffa Justin Bieber för han har frågat mig om han skulle kunna få träffa dig ?


- Hahahah, nej tack jag vill inte träffa den människan det räcker att jag ser han varje premiär och till det andra jo jag kan komma tidigare men när ska jag åka i såfall och till det sista då, vem spelar jag huvudrollen med?


- Aha gillar du inte Justin Bieber eller ? åh gud vad bra du åker redan ikväll vid nio och till det tredje du spelar huvudrollen med Ulrik Munther. WHAT ULRIK MUNTHER ? Han har inte sagt någonting til mig om detta eller han kanske inte heller visste men hallå hur kan han spela in en film i L.A när han bor i Göteborg okej detta gjorde mig ännu mer förvirrad, och varför måste jag åka redan ikväll jag måste ju säga hej då till alla fans så fort.


- Carin du måste fixa så att jag har en konsert här i stockholm redan ikväll så kan jag åka till flygplatsen direkt efter det, och Ulrik Munther bor inte han i Göteborg ? och till det sista nej jag gillar INTE Justin Bieber men min lillasyster gör men hon kommer att få träffa han på premiären så vi har inte bråttom med det precis. Så kan du fixa allt det där.


- Jag visste att du ville ha konsert i stockholm innan du åkte för länge sen så jag fixade det för ett par veckor sen och allt är slutsålt. Nej han ska också flytta till L.A jag har pratat med hans manager så det är ingen fara. Hahah okej men det var kul för henne att träffa hennes idol. Hur fan visste hon att jag ville ha konsert innan jag åkte iväg lite läskigt är det ju men hon känner väll mig rätt så bra så att hon visste det. ULRIK SKA FLYTTA TILL L.A DÅ BEHÖVER JAG JU INTE VARA OROLIG OM JAG KYSSER HAN !


- Okej men dåså, vart ska konserten vara ? Viilken dum fråga för jag vet ju redan vart den kommer att vara, den är säkert i globen för där brukar man ju ha konserter och sånt.


- Globen men jag måste kila och juste ja din livvakt Viktor har din flygbiljett. Hon la på innan jag änns hann öppna munnen, jag hoppas verkligen att hon har pratat med min mamma om detta, jaja jag får väll gå ner och titta om hon har det.

Jag öppnade min dörr och började gå ner till köket. När jag kom ner till köket så satt alla redan och åt frukost, jag gick och satte mig bredvid Alexander.


- Mamma visste du om att jag åker redan ikväll ? Mamma tittade upp mot mig och log sitt vanliga leende.


- Ja det visste jag men jag fick inte säga någonting till dig  för att Carin ville säga det till dig själv men nu vet du ju det ellerhur? Jag log lite halv mot henne sen så nickade jag och började ta åt mig lite frukost. Hahah att Carin änns frågade mig om jag ville träffa Justin Bieber jag menar han har väll redan fullt upp med Selena Gomez.


När jag hade ätit upp min frukost så tackade jag för det och sen gick jag upp till mitt rum och packade ner min kläder smink och allt annat för smink och kläder behöver jag inte ta med till globen för jag har alla mina scen-kläder och smink och sånt där.



~  Ulrik Munther's perspektiv ~


Wow det kom som en chock för det första så visste jag inte att vi skulle flytta till L.A för mina föräldrar han inte sagt någonting om det och sen ska jag tydligen vara med i en film. Varför säger dom allting ett par timmar innan man ska åka ? Men den posetiva saken är ju att då vet jag ju att jag och Isabelle kommer inte bo så långt ifrån varandra så då kan jag kyssa henne eller? och den andra posetiva saken är att hon är huvudrollen med mig i filmen.

Jag satt just nu och åt frukost på hotellet med mina föräldrar. Vi sa inte så mycket till varandra utan vi log bara och åt utav vår frukost.


- Visste ni om detta? Jag kollade lite misstänksamt på dom men log ändå inombords för jag kommer att bo nära Isabelle.


- Ja gubben det visste vi det är därför vi åkte tidigare till Stockholm för det är folk som flyttar ut alla våra saker just nu i vårt hus. Förlåt att vi inte sa något tidigare men vi fick inte säga någonting förens du hade fått reda på det av din egna manager.


- Okej. Vi sa inte så mycket mer efter det.


Jag fick också reda på att jag och mina föräldrar fick vip kort till Isabelle's konsert ikväll det kommer bli riktigt spännande fakiskt för då hör jag dom mesta av hennes låtar live.


~ 6 timmar senare ~


Nu är klockan alltså 17:00 och det är en timme kvar tills konserten börjar. Jag och mina föräldrar sitter just nu i en taxi påväg till globen. Jag kan inte ljuga för er men jag har faktiskt lite ont i magen av allt det här.


- Ulrik slappna av man ser att du ser nervös ut. Fan att mamma alltid ska märka någonting på mig när det är någonting som är på gång.


- Jaja. Jag himlade med mina ögon men sen så vände jag min blick mot fönstret och tittade ut medans vi åkte. Det regnade ut så det var ganska blött.


När vi var framme så tog jag på mig luvan så att ingen av fansen skulle märka mig för då skulle alla bara springa på mig och det vill jag verkligen inte och speciellt inte när det är Isabelles sista konsert här. Jag öppnade bil dörren och hoppade ut, mamma och pappa hoppade långsamt efter.


- AAAAAAAAAH TITTA DÄR KOMMER ISABELLE.


AAAAAAAAAAAAAAAAAAH.


Jag följde allas blickar och såg tillslut Isabelles limousin som kom där åkandes. Alla fans började springa emot den och försökte få tag i den och allting.

*pling*

Jag tog upp min mobil ut bakfickan och såg att jag hade fått ett sms av Isabelle som det stod.


* Ta bakvägen så kommer ni bakvägen, det står en vakt där men säg att du är en vän till mig och om han inte tror dig så visar du bara detta smset okej. //Bella.*

Jag svarade snabbt på hennes sms.


* Sure, ska bli, /Ulrik*


jag vände mig mot mina föräldrar och gjorde en gest som visade att vi skulle ta de andra hållet och dom nickade som ett svar. Vi började gå mot bakvägen och när vi tillslut var framme så stog det en stog och kraftig man där som Isabelle hade sagt. Jag gick fram till han.


- Isabelle sa att vi skulle ta den här vägen.


- Är du Ulrik Munther?


- Ja. Han nickade mot mig och flyttade sig sedan så att vi kunde gå vidare.


När vi kom in så gick vi och satte oss vid några soffor. Jag önskar henne verkligen lycka till ikväll.

Jag gillar verkligen Isabelle men jag vet inte om hon gillar mig och sen så kanske hon bara ser mig som en av hennes vänner.


Nu har det gått två timmar och hon har spelat:

Morning Sun.

Intuition.

Who owns my heart.

Can't be tamed.

Fly on the wall.

Last song.

The Climb.

Who says


Och nu ska hon köra sin sista låt som heter "Burned up the night" hon har verkligen vart helt fantastisk, efter detta blir det att åka direkt till flygplatsen och lämna Sverige.


- Shit du var verkligen helt otrolig där uppe på scen. just nu satt vi i limousinen påväg till flygplatsen. När Isabelle hade sjungt klart alla hennes låtar så hade hon pratat lite i micken med sina fans och hon hade berättat att hon lämna dom nu ikväll och hon hade grätit på scenen också och när hon pratade så ställde jag mig upp och kollade ut på fansen och man såg att det var väldigt många som grät och det var många som såg förstörda ut men Isabelle kommer ju och hälsar på någon gång.


- Tack så jätte mycket det betyder mycket för mig och jag kommer verkligen sakna alla mina underbara fans här i sverige men jag kommer ju komma och hälsa på när jag har tid.


Vi satt och pratade ett tag till sen så var vi framme på flygplatsen så vi gick ut ur limousinen och Isabelle sa hej då till sin chaufför. När vi kom ut så blev vi nästan attackerade av papparazzi men vi sprang förbi och sprang in till flygplatsen vi skulle precis få gå på flygplanet så vi sprang dit man skulle checka in och sen så sprang vi in till flygplatsen och satte oss. Isabelle satt med sin livvakt några säten framför så vi satt inte bredvid varandra även om vi verkligen ville. Jag lutade mig mot fönstret och mumlade

- hej då sverige.

Nu så uppstår bara L.A !


~ Justin Bieber's perspektiv ~


- Hahaha shit självaste Justin Bieber blev dumpad av den stor kända Isabelle Olsson. Det där var Alfredo som pratade. Vi satt just nu inne i min loge och pratade. När vi hade suttit där inne och pratat ett tag så hade Carin min managers fru kommit in och berättat att Isabelle verkligen inte ville träffa mig och då hade alla mina dansare brist ut av skratt medans jag hade gett dom mördarblickar men dom hade skitit i dom och rullat på golvet och skrattat röven av sig.


- Okej det räcker jag vet hon ville inte träffa mig men jag kommer ju se henne på Selena's premiär så då kan hon ju inte exakt fly. Alfredo och alla andra slutade skratta och tittade konstigt på mig som om jag vore ett ufo eller någonting.


- Justin du kan inte tvinga henne att prata med dig och varför tar du det som en så stor grej att hon nästan är mer känd än dig du ligger ju ändå på andra plats sen ? Dom tror att jag har lackar upp mig bara för att hon Isabelle nästan är mer känd än mig men det är jag inte jag vill bara lära känna henne som en vän eller någonting men hon verkar ju inte gilla mig så detta kommer att bli ett rätt svårt jobb, men jag ska ta med mig Alfredo på premiären så då kanske det ändå blir lite enklare.


- Jag ska inte tvinga henne att prata med mig, och jag tar det inte som en stor grej jag vill bara lära känna henne, hon verkar ju vara en rätt så skön tjej om ni tittar i tidningarna. Jag har nästa sätt i alla tidningar att hon gillar att skämta med sitt team som jag gör och sen så gillar hon tydligen att spela basket men hon är tydligen inte bra på det enligt henne men enligt mig så är hon nästan bättre än mig,Chaz,Ryan och Alfredo tillsammans men jaja om hon säger det så.


- Oh ja vi har sätt tidningarna det är inte så svårt Justin, hon är på verkligen alla tidningarna och du har bara en liten ruta längst nere i vänstra hönert hahah förr var det du som var på den stora bilden men nu har dom dissat dig totalt justin hahah ! Alfredo har hållt på och jäklas med mig ända sen vi läste på nyheterna att Isabelle nästan är kändare än mig, men vi får väll se om det är sant för det är gala om nästan en vecka och då ska jag,Selena,Jonas brother, Ulrik Munther,Isabelle Olsson,Lady Gaga och Miley Cyrus uppträda en varsin sång, och då får jag ju höra henne live.


- Jaja bara för att du tycker hon är så jävla het Alfredo. Jag flinade emot han medans jag sa det för varje gång vi hade sätt henne i tidningarna inne på affären så har Alfredo köpt tidningarna och kollat på bilderna på henne medans jag bara har suttit bredvid han och nästan skrattat ut han men han skäms inte han bara flinar mot mig och säger " men ärligt Justin ser du inte tjejen hon är en riktig heting"  Jag har bara himlat med mina ögon då.


- Ja vad är det med det, det tycker ni också killar ellerhur? Alfredo vände sin blick mot alla andra dansare och när han hade ställt frågan så har dom bara nickat väldigt ivrigt, jag himlade med min ögon och sen vände jag min blick mot dörren för där kom Carin in och flinade.


- Vad flinar du åt då? Jag ställde mig upp ur soffan och gick fram och ställde mig framför Carin och flinade lite tillbaka.


- Isabelle har precis haft konsert och nu är hon och Ulrik Munther påväg till L.A. Ulrik Munther? varför åker han med henne igentligen.


- Ulrik Munther ? varför åker han med Isabelle? För jag menar vad han ska göra i L.A redan nu ? Jag vet att han ska på selenas perimär men den är inte förens om tre dagar och galan är om ungefär en vecka, hmm jag undrar verkligen.


- Ulrik Munther och Isabelle har någonting på G dom är nästan före dig och Selena med att var det kändaste paret i hollywood så akta dig Justin hahah, han och Isabelle ska flytta hit nu så du eller ja ni kommer säkert se dom ofta i tidningarna !


Okej om dom nu kommer till L.A får vi väll se vem som är det hetaste paret i hollywood ! 
______________________________________________________________________________________________

kom lite sent jag vet men blogg.se är helt cp ju ;o
jaja men vad tror ni nu kommer hända?

om ni vill att något speciellt ska hända så kommentera bara ! (;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0