Kapitel 2 - Date !



~ Isabelle's perspektiv ~

Okej så igår så var jag ju på gröna lund och det var hur roligt som helst för jag fick träffa mina underbara fans och sen så fick jag lära känna Ulrik Munther lite mer och vi bestämd att vi skulle träffas idag och inte som en dejt som Gry Forsell sa. Jag har inte lust att dejta killar just nu för jag har aldrig tid och sen så ska jag ju snart flytta till L.A och då bor jag ju en bit ifrån Ulrik också så nej det går absolut inte.


*KNACK KNACK *


- Kom in !  Jag kollade mot dörren för att se vem det var som knackade och det var den personen jag trodde det skulle vara, min lillasyster Josefine. Jag är van vid att hon knackar på min dörr så det är därför jag visste att det var just hon som knackade.


- Vad är det Josefine? Hon kom in i rummet och stängde dörren försiktigt. Hon gick fram till min säng som jag satt i och satte sig bredvid mig.


- Bella?


- Ja vad är det Josefine? Hon såg bekymrad ut men samtidigt lite ledsen ut.


- Jo, du vet vi ska ju flytta till L.A om några dagar!? Medans hon pratade så la hon sig ner på sängen och tittade på mig.


- Jo jag vet det, jag vet att du kommer sakna dina kompisar Josefine men vi kommer att hälsa på så ofta vi kan och om inte jag har tid så får ni åka och hälsa på okej? Jag kollade på henne medans jag pratade för jag ville se hennes rekation men hon ändrade inte sin blick. Hon tittade fortfarande ledsamt på mig.


- Men Bella pratar dom inte ett helt annat språk där? Nu såg hon lite mer orolig ut än ledsen.


- Jo men du ska inte gå i skolan direkt för du kan ju inte engelska men du ska få lära dig det men det kommer ju ta ett tag så du ska få hemundervisning ett bra tag. Jag log mot henne så att hon skulle se lite gladare ut och det hjälpte faktiskt för nu log hon sitt stora leende.


- Tror du jag kommer träffa Justin Bieber där? Åh nej nu kommer det igen. Josefine är nästan förälskad i Justin Bieber och det går mig på nerverna för killen sjunger som en tjej och han verkar inte bry sig om att han krossar sina fans hjärtan när han går runt och hånglar med Selena Gomez hela jävla tiden och jag ser till och med det på Josefine att hon inte gillar det för hon vill inte änns titta på tidningen som mamma köper till henne om hon ser att det är en bild på den där Justin Bieber och den dära bruden Selena Gomez. Jag vill inte göra henne besviken så nu kommer jag ljuga för henne.


- Ja det är klart du kommer det Josefine. Men jag tror faktiskt inte att jag ljög där för det är ju premiär på Selena Gomez nya film och jag är bjuden på det så jag tänkte ta med Alexander,Caroline och Josefine på det. Det blir säkert jätte kul och jag har pratat med Carin och hon har sagt att det är helt okej om jag tar med dom för då får hon lära känna mina syskon.


- Men är du säker för han är ju så upptagen med Selena Gomez. När hon sa det så kollade hon ner på madrassen och såg rätt så ledsen ut.


- Jag är säker och vet du varför jag är så säker på det? Jag log stort mot henne när jag pratade. Jag ställde mig upp ifrån sängen och kollade fortfarande på henne för att se hennes reaktion.


- Nej varför är du så säker på det? Hon ställde sig också upp och kollade konstigt på mig men log ändå fortfarande stort emot mig.


- FÖR ATT DU,ALEXANDER OCH CAROLINE SKA MED MIG PÅ EN PREMIÄR SOM HAN SKA PÅ. När jag sa det så började hon hoppa runt över hela rummet samtidigt som hon skrek. Efter några minuter så hörde vi någon som sprang i trappan och några sekunder efter så kommer Caroline in i rummet och kollar konstigt på oss.


- Josefin varför skriker du? Du vet att mamma har sagt att vi inte får skrika inomhus så om du ska skrika får du faktiskt ta och gå ut. Caroline är alltid som mamma hon ska alltid säga till om vi gör något fel och sen om någon av oss syskon är taskiga mot henne så springer hon upp på sitt och storgrinar så vi får skäll av mamma, men jag får nästan aldrig det längre för jag är inte hemma så ofta för jag har inte tid. Jag och Carin och massa andra i mitt team håller på och bestämer platser till min världs-turne.


- Lugn Caroline jag berättade just för Josefine att du, Alexander och Josefine ska med mig på Selena Gomez nya film på Premiären du vet ? Och efter jag hade sagt det så var det Carolines tur att börja hoppa runt och skrika som en galning.


Medans Josefine och Caroline sprang runt och skrek så började min mobil plötsligt ringa.

* there's a fire starting in my heart*

Jag sprang runt och letade efter min mobil men jag hittade den inte.


- Vart är min mobil? Jag kollade på Josefine och Caroline och hoppades på att dom visste vart den fanns någonstans. Caroline såg lite funersam ut.


- Ja den ligger vid din dator tror jag. Jag vände mig om och började springa ner till vardarsrummet där min mobil låg. Jag tog upp min mobil och tryckte fort på den gröna knappen.


- Isabelle här.


- Tja Isabelle det är Ulrik jo jag undrar om jag kan komma och hämta dig klockan 19:00 men bara om det är helt okej för dig? Jag började le jätte stort medans han pratade och när han ställde sin fråga så nickade jag ivrigt men kom genast på att han inte såg mig.


- Ja det är helt okej.


- Vad bra men då syns vi om ungerfär 3 timmar då ?


- Ja det för vi hej då.


- Hej då. Jag stängde av samtalet sen så la jag ner min mobil i fickan. Jag satte mig ner i soffan och satt och funderade ett tag på vad jag ska ha på mig när vi ska gå ut och äta.


Jag gillar verkligen Ulrik men jag ska ju snart flytta till L.A som jag har sagt och Ulrik bor ju i Göteborg så det skulle bli väldigt svårt.

~ 2 timmar senare ~

Ooh shit jag har bara en timme på mig att fixa iordning mig. Jag reste mig snabbt ifrån sängen och sprang in på tolatten och tog av mig kläderna och hoppade in i duschen och lät vattnet rinna över min kropp. Jag shamponerade mitt hår och tvålade in min kropp. Jag stängde av kranen sen tog jag tag i en handuk och virade runt den på min kropp. Jag sprang in till mitt rumt och sprang fram till min garderob och tog fram min lila klänning som jag verkligen älskar, den är min favorit klänning.

När jag var klar med min sminkning och allting så gick jag ner till vardarsrummet och kollade vad klockan var. Den var 18:55 okej det är alltså fem minuter kvar tills Ulrik kommer och hämtar mig.

- Hallå är det någon hemma?  Jag fick inget svar så jag skrek igen.

- Hallå? Fick inget svar denna gång heller så jag gick runt och tittade runt i huset men jag hittade inte någon. Jag sprang upp till mitt rum igen och hämtade en matchande väska.


~ Ulrik Munther's perspektiv ~



Det har tagit mig hela dagen att välja kläder för min och Isabelles träff men nu är jag äntligen klar, jag sitter just nu i limousinen påväg hem till Isabelle, vi är där om bara någon minut.

Okej nu är vi utanför Isabelle's hus. Jag öppnade dörren till limousinen och gick sedan till dörren och knackade på.


* Knack Knack*

När jag hade knackat så hörde jag någon springa ner för en trappa och sedan så hörde jag dom tydligare och tydligare och tillslut så öppnades den av Isabelle och jag kan bara säga Wow hon ser verkligen vacker ut.


- Wow du är verkligen vacker. När jag hade sagt det så blev hon röd om sina kinder och sedan så fnissade hon till lite grann.


- Du ser inte så dum ut du heller.  Hon vände sig om igen och tog tag i sin kappa sen stängde hon dörren och låste. Hon vände sig emot mig och log. Jag gjorde en gest som visade att vi skulle gå mot limousinen och log emot mig och började gå emot limousinen. Jag sprang lite före så att jag kunde öppna dörren åt henne.


- Tack så mycket.


- Så lite så.


Vi hoppade in i limousinen och började köra mot resturangen som jag hade bokat till oss. Vi sa inte så mycket på vägen dit utan vi log mest emot varandra och sen så tittade vi ut genom fönsterrutan.

vi satt just nu inne på resturangen och åt medans vi pratade om varandra och efter bara några minuter så var det massa papparazzi utanför resturangen, Isabelle verkade inte bry sig så jag försökte också ignorera det.

Efter att vi hade suttit inne på resturangen i någon timme så visste vi nästan allt om varandra och nu var det dags att åka hem. Vi betalade allting och sen så gick vi ut ur resturangen och så fort vi kom ut så kom alla papparazzi fram till oss. Vi försökte komma ut genom folkmassan men det kom bara mer och mer papparazzi och fans. Isabelle tog fram sin mobil och ringe någon, jag vet inte vem men jag kan nästan gissa på att det är hennes livvakt. Efter några minuter så kom det någon som buttade bort alla och jag kan nästan gissa på att det är henne livvakt. Vi sprang fram till limousinen och sa till chauffören att gasa på, han gjorde som vi sa och efter bara någon minut så var vi framme hos Isabelle.


- Aha ehm då var vi framme hos mig då, tack så jätte mycket. Jag log emot henne och nickade samtidigt. Hon kollade in i mina ögon och jag tittade in i hennes sen så lutade jag mig sakta fram till henne och skulle precis kyssa henne men då hostade hon till lite.


- ehm ja eh vi ses. Hon reste sig snabbt från sitt säte och sprang in till sig. Fan var jag tvungen att förstöra allting, men en sak vet jag detta kommer jag alltid minnas.


~ Isabelle's perspektiv ~

Fan vad tänkte jag med, jag var nära på att kyssa han och det får jag inte, jag får bara inte det. Jag sprang snabbt in till mitt hus och när jag kom in så satt alla och åt, jag log snabbr emot dom men sedan så sprang jag snabbt upp till mitt rum. Jag sprang in till tolatten som var på mitt rum och tog av mig mitt smink sen så gick jag och tog på mig ett par hotpants och ett linne sen så la jag mig ner i sängen och log där och tänkte ett tag. Jag undrar verkligen hur det kommer bli i L.A och det värsta är att det finns mer papparazzi där så jag får nog akta mig.
______________________________________________________________________________________________

Jag vet att den är lite dryg nu i början men den kommer att bli bättre det lovar jag.
och i nästa kapitel så kommer Justin's perspektiv vara med :D

det gick inte att ladda upp bilder så jag skippade det. :D

Kommentarer
Postat av: linnea

suuuuuppeerr braa ! :D

2011-07-03 @ 23:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0